Dolar 34,2622
Euro 37,5384
Altın 2.922,05
BİST 8.699,19
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 22°C
Parçalı Bulutlu
İstanbul
22°C
Parçalı Bulutlu
Sal 21°C
Çar 17°C
Per 17°C
Cum 18°C

TZOB Genel Başkanı Bayraktar’dan zeytinyağı uyarısı

Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, “Zeytinyağı, en fazla taklit ve tağşiş uygulanan gıdalardan biridir. Denetimler sonucu sahtekarlık yapan firmalar ifşa edilmeli ve gerekirse kapatılmalıdır” dedi

TZOB Genel Başkanı Bayraktar’dan zeytinyağı uyarısı
28 Kasım 2023 14:13
21

TZOB Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, zeytinyağında taklit ve tağşişe ilişkin basın açıklaması yaptı. Bayraktar, yükselen fiyatların piyasada taklit ve tağşişli ürünlerin sayısını daha fazla artırdığını belirterek, üreticilerin ürettiği ürünü korumak için her türlü hile ve sahtekarlığa karşı önlem alınması gerektiğini söyledi. İçerdiği fonksiyonel nitelikteki bileşenler nedeniyle yağlar arasında ön planda olan zeytinyağının dengeli ve sağlıklı beslenmek için her zaman kullanıldığını ifade eden Bayraktar, “Zeytinyağı en fazla taklit ve tağşiş uygulanan gıdalardan biridir. Tağşiş sorunu sadece ülkemizde değil, zeytinyağı üretilen ve ticareti yapılan ülkelerin tamamında yaşanan bir sorundur. Zeytinyağının perakende fiyatını düşük tutarak daha fazla kar sağlamak için taklit ve tağşişe başvuruluyor. Tüketicilerimizin bu hile ve sahtekârlığı tespit etmesi mümkün değildir. Bu gibi taklit ve tağşiş ürünler kesin olarak laboratuvar testleriyle anlaşılıyor” diye konuştu.

“DENETİMLER DAHA FAZLA YAPILMALI”

Üreticilerin emeğini korumak için her türlü hile ve sahtekarlığa karşı mücadele etmek gerektiğini vurgulayan Bayraktar, “Üreticilerimizin ürünü sofralarımıza içeriğinde ne olduğu belli olmayan yağ olarak girmemelidir. Tüketicilerin sağlıklı ve dengeli beslenmesinde önemli bir yeri olan zeytinyağında taklit ve tağşişin önlenmesi için 81 ilde denetimlerin sık sık yapılması gerekiyor. Denetimler sonucu sahtekarlık yapan firmalar ifşa edilmeli ve gerekirse kapatılmalıdır. Bizler bunun takipçisi olmaya devam edeceğiz. Tüketicilerimiz de zeytinyağı alırken bilinçli olmalı, güvendikleri yerlerden veya firmalardan yağlarını almalıdır” ifadelerine yer verdi.

“AVRUPA’DA ZEYTİNYAĞI ÜRETİMİ GEÇEN YIL YÜZDE 33,7 DÜŞTÜ”

Avrupa’da geçen yıl son 500 yılın en büyük kuraklığının yaşandığını söyleyen Bayraktar, bu doğrultuda zeytinyağı üretiminde de yüzde 33,7 oranında düşüş olduğunu ifade ederek, “Dünyanın en büyük zeytinyağı üreticisi İspanya’da üretim 2022 yılında yaklaşık yüzde 48, İtalya’da ise yüzde 29 azaldı. Bu yıl da önemli zeytin üreticisi ülkelerde geçen yılın olumsuzlukları, kuraklık, hastalık gibi nedenlerle rekolte kaybının görüleceği bekleniyor. İspanya ve İtalya’da iki yıl arka arkaya rekoltenin düşmesiyle Avrupa’da zeytinyağı fiyatları yükseldi. Artan fiyatlar nedeniyle İspanya’da zeytinyağı hırsızlığının önüne geçmek amacıyla market raflarına kilit takıldığı haberleri görülüyor” açıklamasında bulundu.

“ÜLKEMİZDE GEÇEN YIL ZEYTİNYAĞINDA REKOR ÜRETİM GERÇEKLEŞTİ”

Bayraktar, 2022 yılında toplam 421 bin ton zeytinyağı üretimi ile dünya ikincisi, 735 bin ton sofralık zeytin üretimi ile ülke olarak dünya liderliğine ulaştıklarını dile getirerek şu ifadeleri kullandı:

“Son 3 yılda ülkemizde zeytin üretimi yüzde 95 oranında arttı. 2023 yılının ‘yok yılı’ olmasına karşın üretimimizin normal seviyeye yakın olacağı tahmin ediliyor. İklim değişikliğinin etkilerine rağmen zeytin üretiminde lider olmamızın sebebi, üreticilerimizin başarısı ve izlenen politikaların sonucudur. Zeytin üretimine devam eden üreticilerimizin üretimde kalması için yeterli geliri elde etmesi şarttır. Girdi fiyatları, lojistik, işçilik vb. maliyetler hızla artıyor. Bu maliyetlerle üretilen ürünlerin tüketiciye ucuza ulaşması mümkün değildir. İşte bu noktada halkımızın sofrasına hakiki zeytinyağını düşük fiyatla sunabilmek için üretim maliyetlerinin düşürülmesi de büyük önem taşıyor.”

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.