Dolar 34,8134
Euro 36,8159
Altın 2.970,03
BİST 10.186,90
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 17°C
Yağmurlu
İstanbul
17°C
Yağmurlu
Sal 12°C
Çar 12°C
Per 11°C
Cum 9°C

10 bin kilometrede “hatasız” denilen aracın sorunu ekspertizde ortaya çıktı!

Konya’da bir kişinin hasarsız, boyasız ve 10 bin kilometrede diye oto galeriden beğendiği otomobilin kusuru, yapılan detaylı ekspertizde ortaya çıktı!

10 bin kilometrede “hatasız” denilen aracın sorunu ekspertizde ortaya çıktı!
8 Temmuz 2024 00:09
9

Konya’da bir kişinin hasarsız, boyasız ve 10 bin kilometrede diye oto galeriden beğendiği otomobilin yapılan detaylı ekspertizde motor bölmesindeki çamur lekelerinden sel hasarlı olduğu belirlendi.

Konya’da otomobil almak isteyen S.B., beğendiği 2023 model Fiat Egea otomobili inceledikten sonra satıcı tarafından hatasız, boyasız olarak bilgilendirildi. S.B., 10 bin kilometredeki aracı kontrol ettirmek için ekspertize götürdü.

EKSPERTİZDE ÇIKAN DETAYI GÖRÜNCE ARACI ALMAKTAN VAZGEÇTİ

Burada yapılan inceleme sonrası hazırlanan raporda aracın, bazı bölmelerinde çamur ve su lekesi olduğu belirlendi. Detaylandırılan inceleme sonrası aracın sel hasarlı olduğu raporlandı. Raporu gören S.B., aracı almaktan vazgeçerek iade etti.

 

MODELİ YÜKSEK OLSA DA EKSPERTİZ YAPILMALI MI?

“Araç 2023 model olduğu için alıcı ekspertiz kontrolü yaptırmakta kararsızdı”
Modelli bir aracın sel hasarlı olduğunu belirleyen oto ekspertiz uzmanı Mustafa Köker, “Araç bize motor, mekanik, kaporta boya, iç, dış kontrol tespit olarak geldi. Biz aracı incelediğimizde araçta hata boya olmadığı ama aracın bazı kısımlarında çamur lekeleri olduğunu belirledik. Aracın incelemesini detaylandırdığımızda koltuk altlarında paslanma olduğunu gördük.

ARACIN SEL GÖRDÜĞÜ NASIL ANLAŞILIR?

Aracın torpido altlarında ise çamurlanma fark ettik. Daha sonra yapılan tüm incelemelerin ardından aracın sel hasarı aldığını tespit ettik. Araç bize geldiğinde 10 bin kilometre, hatasız, boyasız 2023 model olmasıyla beraber alıcı ekspertiz kontrolü yaptırma ve yapmama arasında kararsızdı. Araç geldi ve kontrolleri yapıldı, sel hasarlı olduğu tespit edildi. Sel hasarıyla beraber elektronik sistemlerinde de hatalar verdiği ve araçta sorunlar yaptığı müşterimize beyan edildi” dedi.

İKİNCİ EL ARAÇ ALIRKEN NELERE DİKKAT EDİLMELİ?

Araç alacak vatandaşlara uyarılarda bulunan ekspertiz uzmanı Köker, “Vatandaşlarımız ekspertiz yaptırmayı ihmal etmesinler. Araç hatasız, boyasız olabilir ama bu tür olaylarla karşılaşıp mağdur olabilirler” diye konuştu.

İkinci el araç alırken dikkat edilmesi gerekenler, hem aracı teknik olarak değerlendirmek hem de yasal prosedürleri göz önünde bulundurmak açısından önemlidir.

İkinci el araç alacak vatandaşlar bir takım kriterlere mutlaka dikkat etmeli. Araç alırken bakılacak hususları kısaca şu şekilde kategorize edebiliriz:

Teknik Değerlendirme

Araç Geçmişi:

  • Araç kaç kilometre yapmış?
  • Kaçıncı sahibisiniz?
  • Araç hasar kaydı veya kaza geçmişi var mı?

Araç Durumu:

  • Motor ve şanzıman durumu nasıl?
  • Fren sistemi, süspansiyon ve direksiyon sistemi kontrol edilmeli.
  • Lastiklerin durumu ve ömrü.

Kaporta ve Boya:

  • Aracın kaportasında paslanma, çizik, veya ezik var mı?
  • Aracın boyası orijinal mi yoksa sonradan boyanmış mı?

Elektrik ve Elektronik Sistemler:

  • Farlar, sinyaller, silecekler ve diğer elektrikli aksamlar çalışıyor mu?
  • Klima, ısıtma sistemi ve radyo gibi elektronik cihazların durumu.

Test Sürüşü

Sürüş Deneyimi:

  • Araç rahat sürülüyor mu?
  • Frenler ve direksiyon hassas mı?
  • Şanzıman düzgün vites değiştiriyor mu?

Ses ve Titreşim:

  • Motordan veya diğer parçalardan gelen anormal sesler var mı?
  • Araçta titreşim veya sarsıntı hissediliyor mu?

Yasal ve Belgesel Kontroller

Araç Ruhsatı ve Sigorta:

  • Araç ruhsatı ve sigorta belgeleri tam mı?
  • Aracın borcu veya cezası var mı?

Araç Muayenesi:

  • Araç muayenesi ne zaman yapılmış ve geçerli mi?
  • Muayene raporları kontrol edilmeli.

Satış Sözleşmesi ve Ekspertiz Raporu:

  • Satış sözleşmesi detaylı ve eksiksiz hazırlanmalı.
  • Ekspertiz raporu alınmalı ve rapor detayları kontrol edilmeli.

Vergi Borcu ve Ceza Durumu:

  • Aracın vergi borcu var mı?
  • Trafik cezaları ödenmiş mi?

Güvenilir Satıcı:

  • Satıcı bireysel mi yoksa bir galeri mi?
  • Satıcının güvenilirliği ve itibarı nasıl?

Pazarlık:

  • Araç fiyatı piyasa değerine uygun mu?
  • Pazarlık yapılabilecek noktalar belirlenmeli.

Servis Kayıtları:

  • Araç düzenli bakım görmüş mü?
  • Yetkili servis veya özel servis kayıtları mevcut mu?

Yedek Anahtar ve Donanımlar:

  • Araç yedek anahtarı var mı?
  • Orijinal donanımlar (stepne, kriko, tamir takımı vb.) tam mı?

Bu kontroller, ikinci el araç alırken karşılaşabileceğiniz potansiyel riskleri minimize eder ve daha güvenli bir alışveriş yapmanıza yardımcı olur.

KAYNAK: İHA
ETİKETLER: , , , ,
Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat, sed diam voluptua.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.